Iskevän suoraviivainen viidakkorymistely Arnold Schwarzeneggerin vetämästä kommandoryhmästä, joka tipautetaan Keski-Amerikan syrjäseuduille etsimään kopterionnettomuuden korkea-arvoisia eloonjääneitä.
Iskevän suoraviivainen viidakkorymistely Arnold Schwarzeneggerin vetämästä kommandoryhmästä, joka tipautetaan Keski-Amerikan syrjäseuduille etsimään kopterionnettomuuden korkea-arvoisia eloonjääneitä. Pelastustehtävä kuitenkin kääntyy pian päälaelleen, sillä korvessa vaanii saalistaja ulkoavaruudesta.
Schwarzeneggerin kultavuosille sijoittuva toimintajännäri on napakka mörköelokuva, joka hyödyntää hienosti paitsi lämpökamerakuvia myös viidakon monikerroksisuuden ja tiheän kasvuston tuomat mahdollisuudet jännityksen luomisessa. Näin ollen elokuvan voisi myös kuvitella hyötyvän 3D-kuvasta, jossa skooppia voisi jäsentää entisestään.
Uusi 3D-käsittely on hyvä tekosyy katsoa leffa uudelleen, mutta tilalaajennus tyytyy enemmänkin luomaan tilakuvan illuusiota kuin regeneroimaan alkuperäistä tilaa. Tämäkin ratkaisu toimii paikoin hauskasti, mutta kokonaisuutena etu on vähäinen. Eniten tilakuvasta hyötyy elokuvan loppuyhteenotto, jossa pitkän puskissa säntäilyn jälkeen löytyy enemmän syvyyttä näkökentälle ja myös koreografiaa tilaan jäsennettäväksi. Vastaavasti heikoiten pärjää alkukohtauksen raekohinan lomasta nostettu Carl Weathersin naama, joka menee tässä luonnottoman ylisiloitelluksi. Keskimäärin viidakon lehvästö jää tasomaiseksi kiiltokuvapinoksi, eivätkä hahmotkaan täytä mittojaan aivan parhaalla mahdollisella tavalla.
Boksista löytyy 3D-version lisäksi myös aiemmin julkaistu 2D-versio omalla levyllään. 2D-versio on arvosteltu oppaassa erikseen, joten sen kuvaa ja ääntä ei tässä ole tarpeen kommentoida muutoin kuin, että alkuperäiskuvan haasteet huomioiden 3D-käsittelijöiden tehtävä ei todellakaan ole ollut liian helppo. 3D-levy on ekstraton, mutta 2D-version kaveriksi löytyy traileri. (IJ)