Virastorotta Aramin työpaikalla leikataan menoja.
Virastorotta Aramin työpaikalla leikataan menoja. Säästöpaineet ulottuvat myös alempaan johtoportaaseen, rahakkaat ylityötunnit hyvästellään heti alkuun. Kotiin asti huonoja uutisia ei kanneta, tehdäänhän ylitöiden aikaan palkattomia, tärkeämpiä hommia. Työpäivän päätyttyä Aram harjoittelee nimittäin isänsä kanssa kuristustekniikoita sekä seuraa sekuntikello kädessä erästä muodokasta koulutyttöä. Aviovaimo ihmettelee miehen aikatauluja — samoin katsoja.
Aram ajautuu seksuaalisten pakkomielteiden ja patoutumien luota kidutuksen ja väkivallan maailmaan. Yleisö pyörittelee silmiään. Moni seikka jätetään perustelematta. Juonen kehittelyprosessi ei jäsenny, lopputuloksesta syntyy lapsellista huttua.
Adrián Garciá Boglianon kierolle trillerille löytyy yhdysvaltalaisia esikuvia, onneksi ohjaaja-käsikirjoittaja on onnistunut sentään nostamaan esiin pienen lattari-twistin. Useista yksityiskohdista on pääteltävissä, että amatöörielokuvantekijän riemu on tekijöillä edelleen olemassa.
Koston ilmapiirissä möyrivä Scherzo Diabolico piilottaa ihon alle runsaasti työpoliittista kritiikkiä, mutta menettää uskottavuutensa jälkipuoliskon sekoilulla. Night Visions esitti tätä meksikolais-yhdysvaltalaista elokuvaa marraskuussa 2015. (VA)