Kuolonajot siirtyvät uuden korporaation haltuun ja samalla pelin säännöt uhkaavat muuttua juuri kun tiimin viides voitto ja sen tuoma vapaus olisi ollut käsinkosketeltavissa.
Kuolonajot siirtyvät uuden korporaation haltuun ja samalla pelin säännöt uhkaavat muuttua juuri kun tiimin viides voitto ja sen tuoma vapaus olisi ollut käsinkosketeltavissa. Ränsistyneen vankilasaaren sijaan nyt ajetaan kilpaa Kalaharin aavikon reunalla Afrikassa.
Ryminää ja ryskettä säestävät pakolliset tapot, musiikkivideomaiset kamera-ajot ja geneerisen yrmy ääniraita. Juonta ei ole sen enempää kuin rälläyksen pitimiksi välttämättä vaaditaan, mikä ei sinällään haittaisi tässä genressä mitään, mutta valitettavasti myös tunnelma jää puuduttavan mekaanisen rellestyksen tasolle. Uusi miljöö lisää kyllä tapahtumiin hieman väriä, mutta Afrikalta miljöö ei juuri näytä — mikä on sinällään saavutus ottaen huomioon, että elokuva kuitenkin kuvattiin Etelä-Afrikassa. Jotakin hilpeää on siinäkin, että aavikkovankilan lattioilla tulvii jatkuvasti. Poikkeuksellisesti loppuratkaisu on tällä kertaa elokuvan paras osa.
Elokuvasta on maailmalla liikenteessä sekä leikattu että leikkaamaton versio. Tältä julkaisulta löytyy leikkaamaton versio, joten veri lentää hieman värikkäämmin ja bikinit tippuvat itsetarkoituksellisesti — Danny Trejon hilpeä suuseksikohtaus puolestaan taitaa löytyä molemmilta versioilta.
Tasokas audiovisuaalinen toteutus. Redin 4K-kalustolla kuvattu elokuva näyttää monin paikoin erehdytävän filmimäiseltä, mutta puiteet paljastavat aina silloin tällöin elokuvan budjettiluonteen. Huonoksi videoviihdykkeeksi tämä on kuitenkin lopulta poikkeuksellisen kalliinnäköinen elokuva. Pehmorock-ääniraita tahdittaa tapahtumia hyvin.
Ekstroissa hyvä puhelias ohjaajan kommenttiraita, vaihtoehtoinen alku (5 min.), poistettuja kohtauksia (12 min.), montaasi poistetuista otoksista (5 min.), making of (11 min.) ja kaksi koostetta kioista (6 min.) ja yllättävä lisukkeena katsaus Danny Trejon urasta (5 min.). (IJ)